سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بزرگترین دریغها در روز رستاخیز دریغ مردى است که مالى را جز از راه طاعت خدا به دست آورد ، پس مردى آن را به ارث برد و در طاعت خداى سبحان انفاق کرد . او بدان انفاق به بهشت رفت و نخستین بدان راه دوزخ سپرد . [نهج البلاغه]

 18 ساله‏ها مراقب باشید !

جهنم

  گفتاری کوتاه از استاد برجسته اخلاق آیت الله مجتبی تهرانی در مورد 18 ساله ها :

آیه ای در سوره فاطر است که دارد : «وَهُمْ یَصْطَرِخُونَ فِیهَا رَبَّنَا .... ». این نقل سخنان گروهی از جهنّمی‏ها است که در جهنم فریاد می‏کنند ای پروردگار ما، ما را از این جهنم بیرون بیاور!
چرا؟ تا کرداری غیر از آنچه که کردیم انجام دهیم؛ تا کردار شایسته و صالح انجام دهیم. "أَخْرِجْنا نَعْمَلْ صالِحاً .... ". یعنی خدایا، ما را از جهنّم نجات بده تا کارِ خوب کنیم.
به آنها خطاب می‏شود: آیا ما به شما آن‏قدر عمر ندادیم که در آن پند بگیرید که هر کس می‏خواست پند بگیرد، می‏گرفت؟
سؤال این است که منظور از این عمری که در آیه آمده کدام مقطع زمانی است؟

ذیل آیه روایتی از امام صادق (ع) است که فرمود: "تَوْبِیخٌ لِابْنِ ثَمَانَ عَشْرَةَ سَنَةً ". این آیه خطاب به هجده ساله‏ها است. یعنی خطاب خدای متعال در این آیه، توبیخ هجده ساله‌هایی است که به جهنّم رفته‏اند؛ مُراد، 70 ساله و 80 ساله‏ها نیست؛ چهل سال به بالا نیست؛ منظور، هجده ساله‏ها است! هجده‏ساله‏هایی که روش رفتاری غلط گرفتند و سراغ معصیت رفتند و جهنّمی شدند.
امّا چرا خدا هجده ساله‏های جهنّمی را این‏طور توبیخ می‏کند؟
جهت این است که انسان از نظر رشد روحی به این مقطع که رسید، دیگر عذری ندارد و می‏تواند کاملاً تمییز بدهد؛ در این سن، دریافت و فهم بهترین دریافت و بالاترین فهم است.

خوب، بگو ببینم چه کسی تو را جهنّمی کرد؟ این روش رفتاری غلط را از چه کسی یاد گرفتی؟ تو که نونهال بودی و در مقطعی بودی که می‏شد تو را به هر سو کشاند؛ پس تحت سرپرستی چه کسی قرار گرفتی؟ این اعوجاج از کجا پدید آمد؟ این مطلب به این مربوط است که حضرت فرمودند از نظر عمر حسّاس‏ترین مقطع زمانی، این مقطع است. ای جوان‏ها! حواستان را جمع کنید. وقتی به این مقطع برسی دیگر خوب می‏توانی زشت را از زیبا تشخیص دهی. تو دیگر انسانی و می‏فهمی! دیگر در بُعد اعتقادی‏ات هم خوب می‏توانی بفهمی. امّا بگو ببینم چه کسی تو را خراب‏ کرد؟ در محیط آموزشی، به تو رفتار غلط دادند، تو هم تأثیر گرفتی و جهنّمی شدی.

مربّی باید تربیت شده الهی باشد

لذا من روایتی را آخر جلسه گذشته خواندم و گذشتم که شخصی که خود را در اختیار غیر قرار می‏دهد و غیر می‏خواهد او را سرپرستی کند و بسازد، باید خودش ساخته شده باشد. اوّل ببین این‏طور هست یانه؛ یعنی ببین عالم ربّانی است، یا شیطانی به صورتی انسان است؟ کدام یکی است؟ روایت از علی(ع) بود، که حضرت فرمود: "إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ أَدَّبَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ "؛ خدا پیغمبر را تربیت کرد؛ "وَ هُوَ أَدَّبَنِی "؛ او هم من را تربیت کرد؛ "وَ أَنَا أُؤَدِّبُ الْمُؤْمِنِینَ وَ أُوَرِّثُ الْأَدَبَ الْمُکَرَّمِین ". یعنی حالا که من به واسطه پیغمبر تربیت شده‏ای الهی هستم، سرپرستی دیگران را می‏پذیرم.
لذا من خطابم به اساتید است که اگر خودتان تربیت الهی ندارید، نباید وارد عرصه تربیت دیگران شوید. از آن طرف هم جوان و دانش‏آموز نباید خودش را در اختیار هر کسی قرار دهد و سرپرستی هر کسی را نباید بپذیرد. این است که من عرض کردم باید در محیط‏های آموزشی دقّت شود. حتّی در بهترین محیط‏های آموزشی هم انسان نباید خیال راحت هم داشته باشد.



 
نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 89 آذر 13  ساعت 5:29 عصر 

 مراقب جاسوس همراهتان باشید !

جاسوس همراه

هر تلفن همراهی دارای یک میکروفون  بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را داراست. فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد. 
امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می باشد.
این دستگاه ها قابلیت هایی به خریداران آنها می دهد که با استفاده از آن می توانند به راحتی ، تلفن همراه شخص مورد نظر خود را به میکروفون مخفی خود تبدیل نموده و کلیه مکالمات وی در محل کار ، منزل و یا حتی در جمع دوستان را  به راحتی شنود نمایند.
البته این دستگاه های شنود تنها توسط شرکت های سازنده تلفن های همراه ، تولید نمی شودو سایر شرکت های تولید کننده نرم افزار های موبایل نیز می توانند در صورت داشتن کد های نفوذ به دستگاه های تلفن های همراه شرکتی خاص(مانند نوکیا) نرم افزار مناسب شنود این نوع تلفن های همراه را تولید نمایند.
البته فعال کردن این نوع سیستم ، عموماً نیاز به نصب نرم افزار مربوطه بر روی تلفن همراه افراد قربانی دارد که این عمل ممکن است از طریق ارسال پیامک ، بلوتوث و ... انجام گیرد.
در صورتی که فرد مهاجم بخواهد از شیوه ارسال پیامک برای نصب این نرم افزار مخفی استفاده نماید ،  پیامکی عمومی مانند تبریک سال نو به طیف وسیعی از مشترکان یک شهر ارسال می کند و مشترکان تلفن های همراه نیز پس از خواندن این پیامک ، فرد مهاجم را در جایگذاری این جاسوس کوچک یاری می رسانند.
با استفاده از این تکنولوژی ، هر تلفن همراه یک جاسوس بالقوه می تواند باشد که حتی در صورت خاموش بودن دستگاه تلفن همراه نیز می تواند بسته به حساسیت میکروفون خود ، امواج صوتی را از شعاعی از محیط خود ، جذب و ارسال نماید.
لازم به ذکر است  که این سیستم جاسوسی ، تنها محدود به شنود مکالمات محیطی نمی شود بلکه این دستگاه ها قادربه دسترسی به  تمامی بخش های تلفن همراه از قبیل یادداشت های شخصی ، پیام های کوتاه ، لیست تماس ها و ... می باشند.

توصیه هایی برای مقابله با این جاسوس :


   1. در صورتی که این سیستم جاسوسی توسط یکی از شرکت های سازنده تلفن همراه (مانند نوکیا) به فرد مهاجم فروخته شود ، عملاً هیچ کاری نمی توان انجام داد جز اینکه به هنگام حضور در جلسات کاری و خصوصی که اطلاعات با ارزشی (مانند اطلاعات مالی) ردوبدل می شود باتری موبایل خود را خارج کرده و فضای کاری را عاری از دستگاه تلفن همراه شرکت مورد نظر نمایید.
   2. حتی الامکان شماره هایی که پیامک های گروهی ارسال می نماید را
Ban  نمایید.
   3. پیامک هایی که از افراد ناشناس می رسد و دارای حجمی بیش از یک اس ام اس است را باز نکنید.
   4. Bluetooth دستگاه موبایل خود را در مواقع غیر ضروری ، در حالت Off قرار دهید.
   5. اطلاعات شخصی و حساس مانند رمز عبور سامانه بانکی ، شماره حساب و ... را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره ننمایید.
   6. در بازه های زمانی کوتاه ، دستگاه تلفن همراه خود را Format
نمایید.
   7. به یاد داشته باشیم که دستگاه های تلفن های همراه نسل قدیم به دلیل قدرت پردازش و فضای حافظه اندک از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به تلفن های نسل جدید برخوردار هستند.
   8. توصیه ویژه : "شرکت نوکیا سابقه ای نه چندان درخشان در زمینه حفظ حقوق مشتریان دارد !"



 
نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 89 آذر 13  ساعت 5:9 عصر 

آیا استقبال و دویدن در کنار بزرگان توسط ائمه (ع) نهی شده است ؟

پس از طرح شبهه برخی رسانه‌ها که با اشاره به نهی امام علی(ع) از پیاده دویدن مردم شهر انبار در کنار مرکب ایشان بیان شده بود، حجت الاسلام علیرضا پناهیان به این شبهه پاسخ داد.
 حجت السلام پناهیان توضیح داد که در حکمت 37 نهج البلاغه آمده است: "و قد لقیه عند مسیره الی الشام دهاقین الانبار فترجلوا له و اشتدوا بین یدیه"
در مسیری که حضرت به سمت شام می‌پیمودند، گروهی از مردم شهر "انبار" حضرت را دیدند که شروع کردند پیاده به دنبال امام و در مقابل ایشان دویدن، حضرت ابتدا اعتراضی نکردند، فرمودند این چه کاری است که انجام می دهید؟
مگر حضرت نمی دانستند آنها چه کار می کنند؟ معلوم بود که به استقبال آمده اند.
اما منظور حضرت این بود که فلسفه کار شما چیست؟
آنها در جواب گفتند: "خلق منا نعظم به امراءنا" این عادت ماست، هر کسی رئیس شود ما این کار را برایش می‌کنیم. بعد از این که فلسفه این کار خود را بیان کردند، حضرت آنها را نهی کرده و فرمودند که این کار نفعی برای امرای شما ندارد. شما هم در دنیای خود ضرر می‌کنید و هم آخرتتان را خراب می‌کنید.
حجت السلام پناهیان درباره این که آیا استقبال مردم می‌تواند صورت صحیحی نیزداشته باشد، گفت: اگر آن روز هم مردم شهر "انبار" به امیرالمومنین(ع) می‌گفتند: "چون شما ولی الله و وصی پیامبر هستید، به شما احترام می‌گذاریم"، یقیناً امیرالمومنین برخورد دیگری می کردند و مانع آنها نمی شدند. همان طور که رسول خدا(ص) در زمان هجرت مانع استقبال مردم مدینه نشدند و حضرت رضا(ع) نیز استقبال کنندگان از خود در نیشابور را از این کار نهی نکرده و حدیثی به آنها هدیه کردند.
در حالی که هر دوی این استقبال‌ها پرشورتر و پرجمعیت‌تر از آن استقبال مردم شهر "انبار" بود.
این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: بنابراین نیت و انگیزه استقبال خیلی اهمیت دارد و تعیین کننده است. اصل استقبال اشکالی ندارد؛ مهم این است که فلسفه آن چه باشد. اگر فلسفه آن شاه پرستی باشد، باید ترک شود ولی اگر فلسفه آن خدایی باشد، نه تنها اشکالی ندارد، بلکه طبق روایات، یکی از اوصاف یاران امام زمان(ع) است.ما استقبال و بدرقه ای را خوب می دانیم که خودش قیام لله و تظاهرات ولایی است.
وی در این رابطه به نکته مهمی در رفتار امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: زمانی که امام(ره) در نجف یا قم تدریس می‌کردند، شاگردانشان را از این که برای ایشان صلوات بفرستند نهی می‌کردند و راضی نبودند شاگردان حتی احترامی در این حد برایشان قائل باشند. می‌گفتند صلوات را جای دیگری بفرستید. اما وقتی بعد از سال‌ها دوری از وطن بنا بود به ایران بازگردند، نه تنها از شکل‌گیری کمیته استقبال ممانعت نکردند، بلکه توصیه‌ها و هماهنگی‌هایی را هم با آن کمیته داشتند.
وی اضافه کرد: امامی که راضی نبودند سر درسشان کسی به احترام ایشان بلند شود و صلوات بفرستد، از برنامه‌ریزی برای استقبال میلیونی در تهران ممانعت نکردند. چون این استقبال، استقبال از شخص نبود؛ استقبال از شخصیت و جایگاه مقدس ولایت بود. بعد از انقلاب هم همین روش ادامه داشت. حضرت امام(ره) به ابراز ارادت مردم میدان می‌داد. چون این ابراز ارادت به شخص ایشان نبود.
این خطیب مشهور سپس الگوی رفتاری پیامبر اکرم در این زمینه را یادآور شد و گفت: وقتی مردم آب وضوی پیامبر را به عنوان تبرک می‌بردند، ایشان مانع نمی‌شدند.
چرا به آنها نمی‌فرمودند: "این چه کاری است که می‌کنید؟ خودتان را ذلیل نکنید!"، چون می‌دانستند مردم این کار را به خاطر خدا و با معرفت انجام می‌دهند.
اگر مردم می‌گفتند: "هر کسی رئیس ما باشد وقتی دست و صورتش را می‌شوید ما آب وضویش را جمع می‌کنیم"، قطعاً حضرت مانع می‌شدند.



 
نوشته شده توسط: حمزه |  دوشنبه 89 آبان 3  ساعت 10:0 عصر 
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از طلاب و روحانیون قم:
استکبار غلط کرده است که به ملت ایران سوءظن دارد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در اجتماع بسیار عظیم و پرشور علما، فضلا، اساتید، مدیران مدارس و طلاب حوزه علمیه قم در سخنان مهمی به تبیین ابعاد مختلف تحول و مدیریت تحول در حوزه ها پرداختند و با تشریح مغالطه هایی که درباره ارتباط متقابل حوزه های علمیه و نظام اسلامی وجود دارد، تاکتیکهای دشمنان اسلام را برای تضعیف نظام اسلامی و منزوی کردن حوزه‌ها و روحانیت بیان کردند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: کسی فتوا داده است که تلاش صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به خاطر اینکه مورد سوءظن قدرتهای بزرگ است مشروع نیست اما ما می‌گوییم استکبار غلط کرده است که به ملت ایران سوءظن دارد.


 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 مهر 29  ساعت 6:42 عصر 

قیام قم در استقبال از سید القائد

از مدت‌ها قبل از سفر مقام معظم رهبری به قم برنامه‌ریزی مسئولان قم و دفتر مقام معظم رهبری به منظور تدارک استقبالی عظیم از رهبر معظم انقلاب در شهر ولایت و بصیرت آغاز شده بود.
موضوع سفر مقام معظم رهبری از حدود یک ماه قبل مطرح شده و همین موضوع سبب تدارک برخی فعالیت‌ها از سوی مردم قم شده بود، با مطرح شدن رسمی این موضوع از جانب استاندار قم این موضوع به شکل جدی‌تری از سوی مردم دنبال شد.
* انتظار مردم به سر آمد
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، مردم قم توانستند مولا و مقتدای خویش را زیارت کنند و به استقبال ایشان بروند. محل استقبال از مقام معظم رهبری خیابان 19 دی و زمان آغاز استقبال هشت صبح اعلام شده بود، با این حال مردم شهرهای همجوار قم از قبل پیاده‌روی به سمت قم را آغاز کرده بودند تا در استقبال از مقام معظم رهبری پیش‌گام باشند و از سویی ساکنان شهر قم تلاش می‌کردند تا موقعیت مناسب‌تری در مسیر استقبال داشته باشند.
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 مهر 29  ساعت 6:36 عصر 
هافینگتون‌پست:
 احمدی‌نژاد "قدرت نرم " را در لبنان به کار برد

روزنامه آمریکایی "هافینگتون‌ پست "، 20 سال قبل، "جوزف نای " نظریه پرداز مشهور آمریکایی واژه "قدرت نرم " را برای شرح آنچه به عنوان یک فاکتور پراهمیت در سیاست‌های بین‌المللی دیده بود، ابداع کرد.
این به معنی ظرفیت "گرفتن آنچه شما می‌خواهید از دیگران است " بر همین اساس نظریه او با توانایی به زور وادار کردن دیگران از طریق اعمال قدرت نظامی و یا اقتصادی "سخت " در تضاد است.
هنگامی که موضوع قدرت نرم در خصوص ایران مطرح می‌شود جنجال بر انگیز است.
به نظر می‌رسد بیشتر تحلیلگران آماده‌اند بپذیرند
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 مهر 29  ساعت 6:31 عصر 
درخواست دعای مردم برای سلامتی پیرترین رزمنده دفاع مقدس

«صفرقلی رحمانیان» پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس حدود یک هفته است که در به دلیل خونریزی شدید معده و ناراحتی کیسه صفرا در بیمارستان شهید بهشتی شیراز بستری شده است.
وی متولد اول مهر 1285هجری شمسی است که در دوران جوانی به کارهای کشاورزی و دامداری در شهرستان جهرم و فسا استان شیراز مشغول بود.
«صفرقلی رحمانیان» پیرترین رزمنده دفاع مقدس در دوران قبل از انقلاب، ارتباط نزدیکی با حجت‌الاسلام آیت‌اللهی که بعداً امام جمعه جهرم شد، داشت و در آن زمان علیه رژیم طاغوت در راهپیمایی‌ها حضور می‌یافت و بر این معتقد بود که «حکومت شاهنشاهی، حکومت یزید است».
پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس 66 ماه به عنوان بسیجی رزمنده در خط مقدم جبهه و در عملیات‌های متعددی از جمله بیت‌المقدس و فتح فاو حضور یافت.
علیرضا رحمانیان، فرزند «صفرقلی» در گفت‌وگو با «توانا» در خصوص حضور پدرش در جبهه اظهار می‌دارد: پدر در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های متعددی حضور داشت و ما را نیز برای حضور در جبهه تشویق می‌کرد، به طوری که گاهی اوقات خانوادگی در جبهه حضور می‌یافتیم.
رحمانیان در خصوص دیدار پیرترین رزمنده دفاع مقدس با مقام معظم رهبری می‌گوید: سال 1386 پدرم در حالی که به خاطر کهولت سن و شکستگی ناحیه لگن روی ویلچر بود، با عشق و اشتیاق به دیدار مقام معظم رهبری نائل آمد؛ در این دیدار مقام معظم رهبری بر پیشانی پدر بوسه زدند و فرمودند «ان‌شاءالله خدا شما را تا انقلاب امام زمان (عج) حفظ کند».
وی بیان می‌دارد: پدرم در بحث تربیتی فرزندان به نماز اول وقت و کسب مال حلال خیلی تأکید دارد و این موارد را عامل سعادتمندی انسان می‌داند؛ به طوری که 2 روز گذشته در بیمارستان شهید بهشتی شیراز پس از به هوش آمدن به این مباحث تأکید کرد.
فرزند پیرترین رزمنده دفاع مقدس اضافه می‌کند: پدرم به هر چیزی که از دین می‌داند، عمل می‌کند و در زمان رضاشاه سرباز بود و به خاطر برپایی نماز شلاق خورد.
وی ادامه داد: پدرم همیشه گوش به فرمان مراجع و به خصوص امام خمینی (ره) بود و به ما می‌گفت: «اگر کسی امام خمینی (ره) را قبول نداشته باشد، نمازش قبول نیست» و اکنون دین و ایمان خود را از وجود پربرکت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می‌داند.



 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 مهر 29  ساعت 6:23 عصر 
<      1   2   3   4   5   >>   >

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]