سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره اندرز، بیداری است . [امام علی علیه السلام]

قیام قم در استقبال از سید القائد

از مدت‌ها قبل از سفر مقام معظم رهبری به قم برنامه‌ریزی مسئولان قم و دفتر مقام معظم رهبری به منظور تدارک استقبالی عظیم از رهبر معظم انقلاب در شهر ولایت و بصیرت آغاز شده بود.
موضوع سفر مقام معظم رهبری از حدود یک ماه قبل مطرح شده و همین موضوع سبب تدارک برخی فعالیت‌ها از سوی مردم قم شده بود، با مطرح شدن رسمی این موضوع از جانب استاندار قم این موضوع به شکل جدی‌تری از سوی مردم دنبال شد.
* انتظار مردم به سر آمد
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، مردم قم توانستند مولا و مقتدای خویش را زیارت کنند و به استقبال ایشان بروند. محل استقبال از مقام معظم رهبری خیابان 19 دی و زمان آغاز استقبال هشت صبح اعلام شده بود، با این حال مردم شهرهای همجوار قم از قبل پیاده‌روی به سمت قم را آغاز کرده بودند تا در استقبال از مقام معظم رهبری پیش‌گام باشند و از سویی ساکنان شهر قم تلاش می‌کردند تا موقعیت مناسب‌تری در مسیر استقبال داشته باشند.

از این رو بود که سرویس‌دهی اتوبوس‌های زیر پوشش شرکت واحد اتوبوس‌رانی قم شب گذشته تا صبح امروز ادامه یافت و ستادهای مردمی از ساعت 5:30 دقیقه صبح امروز آماده تجمع مردم و انتقال آنها به مسیر استقبال بودند.
یزدی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به لزوم حفظ آراستگی اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌های سطح شهر قم در این ایام اظهار داشت: در این راستا نظافت اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و حفظ آراستگی آنها پیگیری شده است.
وی با بیان اینکه 4 هزار دستگاه تاکسی به منظور سرویس‌دهی به شهروندان آماده شده‌اند،‌ اضافه کرد: در این زمینه از طریق کارتکس بر سرویس‌دهی منظم تاکسی‌ها نظارت می‌شود.
یزدی خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه 275 دستگاه اتوبوس کار انتقال شهروندان از میادین و مبادی به محل استقبال از معظم رهبری را به عهده خواهند داشت، افزود: خیابان 19دی (باجک) نیز که مسیر استقبال مردم ولایت‌مدار قم از رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود قبلا توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک آماده‌سازی شده است.
* حضور خیره‌کننده مردم
تجمع مردم از ساعات اولیه صبح امروز در مسیر استقبال و محل سخنرانی آغاز شد.
در این تجمع صدها هزار نفر از مردم ولایت‌مدار قم با در دست داشتن تصاویر مقام معظم رهبری و پوسترهایی از فرمایشات ایشان آماده استقبال از مقام معظم رهبری بودند.
ولی امر مسلمین ساعت 9:20 دقیقه از انتهای خیابان 19 دی وارد شهر قم شدند و مورد استقبال وصف‌ناپذیر مردم این شهر قرار گرفتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچون نگین انگشتری ایران از سوی مردم قم در برگرفته شدند و این در حالی بود که همچنان بر خیل جمعیت استقبال‌کننده از رهبر معظم انقلاب افزوده می‌شد.
در همین حال ظرفیت محل سخنرانی مقام معظم رهبری در میدان آستانه نیز تکمیل شده بود.
* حضور مردم شهرهای تابعه استان قم در مراسم استقبال
مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب در حالی انجام می‌شد که عده زیادی از ساکنان شهرهای تابعه استان قم نیز به جمعیت استقبال‌کننده افزوده شده بودند. عده‌ای از ساکنان شهر کهک به همراه امام جمعه کهک قبلا با پای پیاده به سوی شهر قم رهسپار شده بودند تا در استقبال از رهبر انقلاب پیشگام باشند.
علاوه بر این از ساعات اولیه بامداد امروز ساکنان شهرهای کهک، دستجرد، جعفریه و قنوات با هر وسیله ممکن خود را به شهر قم و مسیر استقبال از مقام معظم رهبری می‌رساندند تا با ولی امر مسلمین تجدید بیعت کنند.
* کندی حرکت خودروی حامل مقام معظم رهبری
شور و اشتیاق مردم برای استقبال از مقام معظم رهبری به حدی بود که موجب کندی حرکت خودروی حامل مقام معظم رهبری شد و همین موضوع سبب شد تا خودروی حامل مقام معظم رهبری حدود یک ساعت و نیم مسیر استقبال را طی کند.
استقبال‌کنندگان از مقام معظم رهبری با سردادن شعارهایی از جمله «خامنه‌ای کوثر است،‌ دشمن او ابتر است»،‌ «ابوالفضل علمدار، خامنه‌ای نگه دار» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه»‌ علاقه و اشتیاق خود را به محضر ولی امر مسلمین نشان می‌دادند.
* حضور طلاب غیرایرانی در مراسم استقبال از مقام معظم رهبری
در مسیر استقبال از مقام معظم رهبری حضور اقشار مختلف مردم چشمگیر بود.
یکی از اقشاری که در این میان مانند گروه‌های دیگر با در دست داشتن تصاویری از مقام معظم رهبری به استقبال از ایشان آمده بودند،‌ طلاب غیرایرانی بودند که در جای جای مسیر استقبال به چشم می‌خوردند.
عده‌ای از این طلاب در میدان و محل قرار گرفتن مدرسه عالی امام خمینی (ره) به خیل جمعیت پیوستند و گروه‌های دیگر نیز در محل سخنرانی رهبر معظم انقلاب در میدان آستانه حضور یافتند.

* سخنرانی رهبر انقلاب در جمع پرشور مردم قم
دقایقی پس از ورود رهبر معظم انقلاب به حرم مطهر، ایشان به جمع پرشور مردم قم بازگشتند و با سخنان خود لحظاتی به‌ یادماندنی را برای مردم به ثبت رساندند.
مقام عظمای ولایت 9 روز مهمان مردم قم هستند.


 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 مهر 29  ساعت 6:36 عصر 

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]