سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همانا خدا را بندگانى است که آنان را به نعمتها مخصوص کند ، براى سودهاى بندگان . پس آن نعمتها را در دست آنان وا مى‏نهد چندانکه آن را ببخشند ، و چون از بخشش باز ایستند نعمتها را از ایشان بستاند و دیگران را بدان مخصوص گرداند . [نهج البلاغه]

رحیمی در مراسم اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر (ع):

خبرگزاری فارس: ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده استایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور گفت: خوشبختانه ایران 13 سال زودتر از برنامه چشم انداز به مقام اول علمی منطقه رسیده است.



به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌محمدرضا رحیمی صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) اظهار داشت: این ماه متعلق به رسول نازنین اسلام(ص) است و در آن مناسبتهای گوناگون و اعیاد فراوان و خجسته وجود دارد که یکی از این اعیاد ولادت حضرت ولی عصر (ع) است که در روز میلاد ایشان همه عالم غرق در شادی خواهند شد.


وی افزود: به اذعان علما خداوند اولین بار برای اینکه دست به خلقت بشر بزند، رسول گرامی اسلام (ص) را به عرصه خلقت آورد تا همه زیباییها و شکوه خود را در او ببیند.


معاون اول ریس جمهور در ادامه با بیان اینکه اهل بیت رسول مکرم اسلام (ص) نور یکپارچه و متصل به نور الهی هستند، گفت: تمام کائنات و مخلوقات برای آنها و به بهانه وجود این عزیزان خلق شده اند و آخرین ذخیره آنها امام زمان (عج) است که روزی ظهور کرده و آرامش و عدل و انصاف و شکوه واقعی زندگی را برای بشر هدیه خواهد آورد.  ادامه مطلب...



 
نوشته شده توسط: حمزه |  سه شنبه 91 فروردین 15  ساعت 2:0 عصر 

قاسمی در گفت‌وگو با فارس خبرداد:

خبرگزاری فارس: اجرای فاز اول هلی‌کوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خودرو ایرانیاجرای فاز اول هلی‌کوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خودرو ایرانی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: پروژه پلت فرم خودرو با بودجه‌ای نزدیک به 250 میلیاردتومان توسط سه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی و علم‌وصنعت انجام می‌گیرد.


مجید قاسمی رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به برنامه ریزی این دانشگاه از سال گذشته برای کاربردی شدن علم اظهار داشت: از نشانه‌های این مسئله می‌توان به قراردادهای دانشگاه با صنعت در جهت شکوفایی صنعت ایرانی اشاره کرد. ادامه مطلب...

 
نوشته شده توسط: حمزه |  چهارشنبه 90 اسفند 10  ساعت 3:0 عصر 

 پیش به سوی انسانیت:

 


 یکی از افاتی که ما انسان ها را فرا گرفته افت زبان است و استفاده نادرست ازاین بزرگترین نعمت الهی میباشد.چقدر زیباست که ما نعمت های زیبای الهی را نسبت به خویش بشناسیم و از ان به بهترین نحو استفاده کنیم که در این صورت بهترین اینده را برای خود در دنیا و اخرت رقم زده ایم. ادامه مطلب...

 

نوشته شده توسط: حمزه |  چهارشنبه 90 اسفند 10  ساعت 3:0 عصر 

 

 






خشم




* مردی بادیه نشین خدمت رسول خدا (ص) رسید و از آن بزرگوار پندی مهم طلب کرد . حضرت محمد (ص) به او فرمود : « خشم مگیر » ؛ و بیش از آن چیزی نفرمود !




آن مرد به قبیله خود بازگشت و مشاهده کرد که اتفاقا در نبود او حادثه مهمی پیش آمده و قبیله همسایه ، دستبردی به طایفه اش زده و جوانان قبیله وی نیز مقابله به مثل کرده و هر دو گروه آماده جنگ شده اند . سلاحش را برداشت و هنگامی که خواست به قومش ملحق شود ، یا پند مهم رسول الله (ص) افتاد .




جلوی خشم خود را گرفت و نزد زعمای قبیله همسایه رفت و گفت : چرا خشم ؟ چرا جنگ و دعوا ؟ اگر غرامتی برای نادانی جوانانمان باید بپردازیم ، من از مال خود می پردازم .




قوم مقابل نیز هنگامی که این منطق و استدلال را از او دیدند ، مردانگی شان تحریک شده و از اصل ادعای خود صرف نظر کردند و جنگ خاتمه یافت و صفوف جنگی به میان قبایل خود برگشتند .




* مهمترین نیاز جامعه امروز ما و در نزاع های قبیله ای موجود ، توجه به همین پند رسول خدا (ص) و اجتناب از ستیزه جویی ، لجبازی و تداوم دعواهایی است که جامعه را به سمت جایگاه های خطرناکی می کشاند . 

 

 



 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 90 دی 29  ساعت 5:50 عصر 










خواستگاری با جعل عنوان ...




مردی که با جعل عنوان پزشک از 40 دختر خواستگاری کرده و آنان را مورد سوء‌استفاده قرار داده بود به حبس، تبعید، شلاق و جزای نقدی محکوم شد.

دو سال قبل چند دختر جوان به پلیس مراجعه کردند و خبر دادند یک پزشک از آنها کلاهبرداری کرده و علاوه بر چندین میلیون تومان پولی که از آنها گرفته وعده‌های پوشالی هم به آنها داده است. یکی از این دختران به پلیس گفت دکتر جوان به نام شاهین به او وعده ازدواج داده و با وی رابطه برقرار کرده است.

در حالی‌که تحقیقات پلیس در این خصوص آغاز شده بود، چند دختر دیگر هم شکایتی مشابه را مطرح کردند. با به دست آمدن آدرس شاهین، متهم بازداشت شد. هرچند این مرد در بازجویی‌ها همه اتهامات وارده را انکار کرد، تحقیقات پلیس نشان داد این مرد 41ساله سراغ دختران ثروتمند رفته و خود را متخصص اطفال معرفی ‌کرده‌ و به آنها پیشنهاد ازدواج ‌داده است. بررسی‌ها فاش کرد این مرد با به دست آوردن اعتماد زنان از آنها پول می‌گرفت و از این راه میلیون‌ها تومان به جیب زده است. زمانی‌که ماموران نام شاهین را در سیستم هماهنگ پلیس بررسی کردند، هشت بار نام او روی صفحه نمایش رایانه نقش بست و مشخص شد شاهین پیش از این هشت مرتبه به جرم کلاهبرداری توسط ماموران بازداشت شده و مدت‌ها به خاطر جرایمی که انجام داده در زندان به سر برده است.

زمانی‌که مدارک پلیس برای اثبات جرم در برابر شاهین قرار گرفت، پزشک قلابی مجبور به اعتراف شد، او گفت: روش کارم این بود که ظاهری آراسته برای خودم درست می‌کردم و زمانی‌که دختری جوان را که معلوم بود ثروتمند است می‌دیدم، جلو می‌رفتم و خودم را دکتر متخصص اطفال معرفی می‌کردم و می‌گفتم از او خوشم آمده و می‌خواهم به خواستگاری بروم. این مرد ادامه‌ داد: وقتی آدرس منزل دختر جوان را می‌گرفتم، قرار می‌گذاشتم و با گل و شیرینی به خواستگاری می‌رفتم و می‌گفتم مادرم پیر است و مریض شده و نتوانسته بیاید و برای مراحل بعدی حتما خواهد آمد. بعد هم برای اینکه بتوانم از طعمه‌ام پول بگیرم هربار نقشه‌ای می‌کشیدم، مثلا می‌گفتم مطبی خریده‌ام و چند میلیون تومان کم دارد و به این طریق پول می‌گرفتم.

شاهین در ادامه اعترافاتش گفت: با پول‌هایی که به دست آوردم یک پژو 206 خریدم و از آن به بعد با ماشین راحت‌تر دختران را فریب می‌دادم. تحقیقات در مورد پرونده شاهین در حالی ادامه داشت که شاکیان دیگری هم به پلیس مراجعه و این مرد را به عنوان خواستگاری قلابی شناسایی کردند. در نهایت پرونده شاهین با 40 شاکی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و تعدادی از شاکیان در شکایت خود مدعی شدند شاهین به آنان تجاوز کرده است. با ارسال این پرونده به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران قاضی ساعی و چهار مستشار دادگاه رسیدگی به آن را آغاز کردند. آنها با احضار شاهین از زندان درباره او تحقیق کردند.

شاهین که دارای همسر و فرزند است، اتهام تجاوز را رد کرد و گفت: قبول دارم با بعضی از این دختران رابطه داشتم اما تجاوزی در کار نبود و با رضایت آنها رابطه برقرار کردم. بعد از برگزاری چندین جلسه بازجویی و بررسی گفته‌های متهم و شاکیان پرونده، وقت محاکمه تعیین شد. در جلسه محاکمه شاکیانی که در دادگاه حاضر بودند، شکایت خود را مطرح کردند. یکی از شاکیان گفت: شاهین را در خیابان دیدم و با هم آشنا شدیم، او جلو آمد و گفت متخصص اطفال است و از من خوشش آمده و می‌خواهد به خواستگاری‌ام بیاید. چهره‌اش نشان نمی‌داد آدم کلاهبرداری باشد و من فکر می‌کردم آدم درست و حسابی است. آدرس خانه و شماره تلفن را دادم و گفتم در این‌باره با مادرم صحبت کند. چند روز بعد او تماس گرفت و قرار خواستگاری را گذاشت و گفت با مادرش به خانه‌مان می‌آید.

روز قرار او آمد، اما تنها بود وقتی از او پرسیدیم مادرش کجاست، گفت مادرش به شدت بیمار شده و چند هفته دیگر که بهتر شد، می‌آید. او خیلی مودب بود و خیلی با احترام صحبت کرد. خانواده من هم موافقت کردند ما در این مدت با هم ارتباط داشته باشیم و بیشتر همدیگر را بشناسیم تا مادر شاهین بهتر شود و به خواستگاری بیاید. در این مدت ما همدیگر را می‌دیدیم و شاهین خیلی با من مهربان بود و خیلی ابراز علاقه می‌کرد. تا اینکه یک روز به من گفت از انگشتر من خوشش آمده و می‌خواهد شبیه آن را برای مادرش بخرد، او از من خواست انگشترم را به وی بدهم تا به طلاساز نشان دهد و یکی از روی آن برای مادرش درست کند. من هم قبول کردم. مدتی بعد از او انگشترم را خواستم، گفت هنوز دست طلاساز است و بعد از آن هم به طور عجیبی ناپدید شد و دیگر نه شاهین را دیدم و نه انگشتر را. تنها چیزی که از او داشتم یک شماره تلفن بود.

سایر شاکیان هم شکایت خود را مطرح کردند و توضیح دادند چطور شاهین با روش‌های مختلف از آنها پول گرفته و جواهرات‌شان را از چنگ‌شان بیرون‌ آورده است. آنها همچنین توضیحاتی را در مورد اینکه شاهین با آنها رابطه برقرار کرده بود به قضات دادند. سپس شاهین در جایگاه حاضر شد، او گفت: من گفته‌های شاکیان در مورد تجاوز را قبول ندارم. آنها خودشان به این ارتباط رضایت داشتند. متهم برخی از اتهاماتش را در مورد سرقت اموال دختران قبول کرد. بعد از پایان جلسه محاکمه هیات قضات شعبه 77 وارد شور شدند و شاهین را به جرم کلاهبرداری و سرقت به هفت سال حبس و دو سال اقامت اجباری و 69 میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت و به جرم رابطه نامشروع به 99 ضربه شلاق و رد مال در حق شاکیان محکوم کردند.

 

هشدار :

فکر می کنید چرا این اتفاقات چند سال پیش نمی افتاد ؟ یا آماری به این بالایی نداشت ؟

من فکر می کنم دلیلش اینه که هم بزهکاران و شیادین جامعه ما حریص تر شدند و هم ...

و هم اینکه ، این ماییم ! که با در نظر نگرفتن اصول و قواعد کار ، این مشکلات رو رقم می زنیم .

گذشتگان ما برای مساله بسیار حساس و مهم ازدواج نظراتی داشتند که امروزه . . .

مثلا یکی از اون قواعد همین مساله آشنایی کامل با خانواده و اصل و ریشه طرف مقابل بود و دیگه اینکه هیچ وقت هر کسی رو به این آسونیا تو خونه خودشون راه نمی دادند و . . .

بیاین با هم در این مورد فکر کنیم . . .



 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 90 دی 29  ساعت 5:50 عصر 


از وال استریت صدای ربنا می آید !


وال استریت


آزادی و عدالت همواره فراگیرترین خواسته ی انسان ها در طول تاریخ و در پهنه ی جغرافیای زمین بوده است، به گونه ای که اگر خبری از راه برسد که در سیاره ای دیگر غیر از سیاره ی زمین ، آدمیانی زندگی می کنند ، مطمئن خواهیم بود که آنان نیز خواهان آزادی و عدالت هستند.


پیام آوران الهی همگی با کتاب آسمانی ازسوی خدا به یاری مردم آمده اند تا موانع را از سر راه آنان بردارند و راه را برای رسیدن آنان به آزادی و عدالت هموار سازند، 


برای این مقصد خدای متعال؛


در گام اول: آزادی را به ارمغان می آورد و راه آزادی را به انسان نشان می دهد تا در برابر هر کسی و هر چیزی به رسم بردگی کرنش نکند و به جای آن راه سرافرازی و سربلندی را در حرکت به سوی آفریننده ی یگانه در پیش گیرد و عزت، عظمت، کرامت و آزادگی به دست آورد:


اولا: «جز خدای یگانه برای هیچ کس و هیچ چیز کرنش نکنیم». ثانیا: «کسی را شریک خدا قرار ندهیم». ثالثا: «هیچ کس از ما، دیگری را به جای خدا صاحب اختیار نگیرد و او را بر خود مسلط نسازد». سوره آل عمران/64


درگام دوم: آنان را به قسط و عدل فرا میخواند: انسان آنگاه که از زنجیر اسارت سلطه ی دیگران و یا زندان خود ساخته ی سیطره ی هوا و هوس، نادانی، خرافه گرایی و هم اندیشی رها شود می تواند برای «قسط» قیام کند و البته پیامبران خدا با کتاب های آسمانی برای این مقصد به یاری او می شتابند. *لقد ارسلنا بالبینات و أنزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط...* سوره حدید/25«ما پیام آوران خویش را با دلیل های روشن اعزام کردیم و کتاب و ترازو {ی سنجش حق از باطل} را نیز به همراه آنان فرو فرستادیم تا مردم {خود} به انصاف و قسط برخیزند. آری؛ مردم خود به قسط بر میخیزند ،یعنی حتی خدا آنان را به اقامه ی قسط مجبور نمی کند، چرا که آزادی آنان نیز می باید پاس داشته شود و آنان خود می باید به این مرتبت و منزلت راه یابند و با اراده و تصمیم خود حرکت کنند.


وال استریت


ودر گام سوم: اولا: خداوند همه ی کسانی را که برای آزادی و عدالت به پا می خیزند حمایت می کند.


ثانیا: به کسانی که ایمان آورده اند نهیب می زند که چرا به یاری آنان نمی شتابید : *و ما لکم لاتقاتلون فی سبیل الله * «شما را چه شده است که در راه خدا به جنگ بر نمی خیزید ؟!»


ثالثا: فریادگران آزادی و عدالت را در هر کجای جهان شایسته ی حمایت و همراهی می داند *و المستضعفین من الرجال و النساء و و الولدان* «از مردان و زنان و کودکان»


رابعا: خداوند همه ی خواسته ی آنان را در سه کلمه برای ما ترجمه می کند:


کلمه ی اول: آنان با خدا آشنا هستند و از خداوند می خواهند تا نیازشان را برآورده سازد واز سلطه جویان و ستم گران آزادشان فرماید: *ربنا أخرجنا من هذه القریة الظالم أهلها * «ای پروردگار ما! مارا از این جامعه که اهلش ستم می کنند رهایی بخش».


کلمه دوم: آنان از خدا درخواست میکنند تا او برای آنان حاکم، رهبر و "ولی" بگمارد. **واجعل لنا من لدنک ولیا** «و از سوی خود برای ما رهبر و سرپرست بگمار».


کلمه سوم: از خداوند می خواهند تا او برای آنان یاور و حامی گسیل فرماید: *واجعل لنا من لدنک نصیرا* «و از سوی خود برای ما یاور بگمار»سوره نساء/75



 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 90 دی 29  ساعت 5:50 عصر 

قتل به خاطر یک نگاه !



جوانی که با 4 تن از دوستانش به جوان دیگری در یک قهوه خانه حمله کرده و او را به خاطر «یک نگاه(!)» کشته بود 12 ساعت پس از ارتکاب جنایت دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شد.


ساعت 11 شب چند روز قبل، جوان 24 ساله ای به اتفاق همسرش وارد قهوه خانه ای در تربت حیدریه شد و در کناری نشستند اما او در یک لحظه احساس کرد جوان 20 ساله ای که در سوی دیگر قهوه خانه نشسته است به همسرش نگاه می کند!


او که از این موضوع عصبانی شده بود بدون این که چیزی به همسرش بگوید از او خواست تا از آن جا بیرون بروند.


جوان 24 ساله پس از آن ماجرا را به 4 تن از دوستانش گفت و از آن ها خواست تا برای تنبیه جوان 20 ساله او را همراهی کنند. دوستان او نیز با برداشتن قمه به سمت قهوه خانه به راه افتادند. 2 تن از دوستان این جوان بیرون قهوه خانه ماندند تا نگهبانی بدهند و 2 نفر دیگر به همراه جوان 24 ساله وارد قهوه خانه شدند و به سمت جوانی که به همسر او نگاه کرده بود حمله کردند.


در این لحظه یکی از دوستان او در حالی که در هر دستش یک کارد بزرگ بود ضرباتی را بر بدن جوان 20 ساله فرود آورد. آنان پس از این درگیری از محل فرار کردند و جوان مجروح نیز به دلیل اصابت ضربه ای به قلبش و به علت خونریزی جان سپرد.


با اعلام نزاع منجر به قتل در قهوه خانه به نیروهای انتظامی، بلافاصله ماموران به محل حادثه عزیمت کردند اما عاملان این نزاع متواری شده بودند. این گزارش حاکی است: ماموران انتظامی با حفظ صحنه حادثه، مراتب را به قاضی علی آذری (رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب تربت حیدریه) اطلاع دادند. با حضور مقام قضایی در محل، بررسی های قضایی در این باره آغاز و جسد مقتول برای انجام معاینات به پزشکی قانونی حمل شد.


با توجه به اهمیت موضوع، قاضی آذری با صدور دستورات ویژه، از ماموران خواست تا هر چه زودتر نسبت به دستگیری متهمان این پرونده اقدام کنند. ماموران انتظامی نیز با راهنمایی های مقام قضایی عملیات شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار قراردادند و در کمتر از 12 ساعت موفق شدند عوامل نزاع منجر به قتل را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.


یکی از متهمان این پرونده که در شعبه اول دادسرا تحت بازجویی قرار گرفته بود ارتکاب قتل را پذیرفت و به وارد آوردن ضربه کشنده به مقتول اعتراف کرد.


وی گفت: آلات قتاله را نیز داخل چاه فاضلاب منزل یکی از بستگانش انداخته است که بلافاصله آلات قتاله با همکاری نیروهای آتش نشانی کشف و ضمیمه پرونده شد. پس از بازجویی های مقدماتی و تفهیم اتهام مشارکت و معاونت در قتل به افراد دستگیر شده از سوی مقام قضایی، آنان تا تکمیل تحقیقات و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.


هشدار :


بسیار پیش می آید که خودمان کار اشتباهی انجام می دهیم و نسبت به عواقب آن و طرز برخورد دیگران گله مندایم .


افراد ناسالم فکری و روحی در جامعه بسیار زیادند ، بنابراین ما باید در رفت و آمد ها و کارهایمان بسیار آگاهانه عمل کنیم . برای مثال در حادثه ذکر شده  حضور مرد با همسرش در محیطی مانند قهوه خانه ، خود عامل تحریکی برای اراذل و اوباش است . پس شایسته است که تا حد امکان از حضور در محیط هایی با جو ناسالم پرهیز کنیم .


نکته بسیار مهم دیگر این است که ، همیشه باید بر مبنای عقل تصمیم گیری کنیم . چه بسا تصمیم گیری های احساسی ( به تعبیر دیگر بنابر اصطلاح جا افتاده در جامعه ، غیرتی شدن بی جا ! ) عواقبی را به دنبال خواهد داشت که اگر حتی یک لحظه به آنها فکر کرده بودیم ،  مطمئنا مسیر خود را عوض می کردیم . در توضیح مورد عنوان شده ، عمل مرد جوان اصلا نیاز به چنین برخوردی با این شدت نداشت که تا پای قتل نیز پیش برود . بلکه میشد با سخنی جدی او را از آن محیط دور کرد .



 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 90 دی 29  ساعت 5:50 عصر 
<      1   2   3   4   5   >>   >

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]