سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ هر چیزی، نوِ آن است ؛ امّا بهترینِ برادران، قدیمی ترینشان است . [امام علی علیه السلام]
درخواست دعای مردم برای سلامتی پیرترین رزمنده دفاع مقدس

«صفرقلی رحمانیان» پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس حدود یک هفته است که در به دلیل خونریزی شدید معده و ناراحتی کیسه صفرا در بیمارستان شهید بهشتی شیراز بستری شده است.
وی متولد اول مهر 1285هجری شمسی است که در دوران جوانی به کارهای کشاورزی و دامداری در شهرستان جهرم و فسا استان شیراز مشغول بود.
«صفرقلی رحمانیان» پیرترین رزمنده دفاع مقدس در دوران قبل از انقلاب، ارتباط نزدیکی با حجت‌الاسلام آیت‌اللهی که بعداً امام جمعه جهرم شد، داشت و در آن زمان علیه رژیم طاغوت در راهپیمایی‌ها حضور می‌یافت و بر این معتقد بود که «حکومت شاهنشاهی، حکومت یزید است».
پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس 66 ماه به عنوان بسیجی رزمنده در خط مقدم جبهه و در عملیات‌های متعددی از جمله بیت‌المقدس و فتح فاو حضور یافت.
علیرضا رحمانیان، فرزند «صفرقلی» در گفت‌وگو با «توانا» در خصوص حضور پدرش در جبهه اظهار می‌دارد: پدر در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های متعددی حضور داشت و ما را نیز برای حضور در جبهه تشویق می‌کرد، به طوری که گاهی اوقات خانوادگی در جبهه حضور می‌یافتیم.
رحمانیان در خصوص دیدار پیرترین رزمنده دفاع مقدس با مقام معظم رهبری می‌گوید: سال 1386 پدرم در حالی که به خاطر کهولت سن و شکستگی ناحیه لگن روی ویلچر بود، با عشق و اشتیاق به دیدار مقام معظم رهبری نائل آمد؛ در این دیدار مقام معظم رهبری بر پیشانی پدر بوسه زدند و فرمودند «ان‌شاءالله خدا شما را تا انقلاب امام زمان (عج) حفظ کند».
وی بیان می‌دارد: پدرم در بحث تربیتی فرزندان به نماز اول وقت و کسب مال حلال خیلی تأکید دارد و این موارد را عامل سعادتمندی انسان می‌داند؛ به طوری که 2 روز گذشته در بیمارستان شهید بهشتی شیراز پس از به هوش آمدن به این مباحث تأکید کرد.
فرزند پیرترین رزمنده دفاع مقدس اضافه می‌کند: پدرم به هر چیزی که از دین می‌داند، عمل می‌کند و در زمان رضاشاه سرباز بود و به خاطر برپایی نماز شلاق خورد.
وی ادامه داد: پدرم همیشه گوش به فرمان مراجع و به خصوص امام خمینی (ره) بود و به ما می‌گفت: «اگر کسی امام خمینی (ره) را قبول نداشته باشد، نمازش قبول نیست» و اکنون دین و ایمان خود را از وجود پربرکت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می‌داند.



 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 مهر 29  ساعت 6:23 عصر 

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]