سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غریب، کسی است که دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به امام حسن علیه السلام ـ]

مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه‌ای !



مرد شیطان صفت که به بهانه پرسیدن آدرس، دختربچه مدرسه‌ای را به مخفیگاه شیطانی خود کشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده بود، دستگیر شد.

چند روز پیش، دختربچه هشت‌ساله‌ای از سوی والدینش به یکی از مراکز درمانی مشهد انتقال یافت و وقتی در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که وی مورد آزار و اذیت قرار گرفته، ماجرا به پلیس گزارش شد. با حضور ماموران در محل، مادر دختر بچه در تحقیقات گفت: ظهر امروز درحالی‌که منتظر بودم دخترم از مدرسه به خانه برگردد، خبری از او نشد و همین مسئله باعث نگرانی‌ام شد. نمی‌دانستم چه اتفاقی برای او افتاده و نگرانش بودم تا اینکه بعد از حدود 40 دقیقه تاخیر سروکله دخترم پیدا شد.

وقتی او به خانه آمد، مدام اشک می‌ریخت و گریه می‌کرد. او بی‌حال بود و رنگ پریده به‌نظر می‌رسید اما هر چه از او پرسیدم که چه اتفاقی افتاده، جواب نمی‌داد تا اینکه بالاخره با اصرار من لب به سخن گشود و ماجرای شومی را که برایش اتفاق افتاده بود، تعریف کرد. زن جوان در تشریح اتفاقی که برای دخترش افتاده بود، گفت: دخترم در راه برگشت به خانه بوده که در بین راه مردی سوار بر یک موتورسیکلت سه‌چرخ، به او نزدیک شده و آدرس پرسیده، بعد هم از دخترم خواسته که برای نشان دادن آدرس، سوار موتور شود و او هم قبول کرده اما آدرسی که آن مرد درنظرش بوده، خانه‌ای مخروبه در همان حوالی بوده و وقتی به آنجا رسیده‌اند، او دخترم را به زور به خانه برده و مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس همانجا رهایش کرده و متواری شده است.

وی افزود: بعد از شنیدن حرف‌های دخترم، سراسیمه با شوهرم تماس گرفتم و او هم با عجله خودش را به خانه رساند و دخترمان را به درمانگاه منتقل کردیم. با اظهارات این زن، درحالی‌که دختر خردسال نیز حرف‌های او را تایید می‌کرد، تحقیقات ماموران برای شناسایی و دستگیری مرد شیطان صفت شروع شد. از آنجا که دختربچه مدرسه‌ای مشخصات کامل این مرد را به خاطر داشت، تیم‌های گشت پلیس وارد عمل شدند و با استقرار در محدوده مورد نظر به گشتزنی پرداختند تا اینکه موفق شدند مرد شیطان‌صفت را سوار بر موتورش شناسایی کنند. این مرد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و بعد از انتقال به اداره پلیس به ربودن و آزار و اذیت دختر هشت ساله اعتراف کرد. بعد از اعترافات متهم، برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی درخصوص دیگر جرائم احتمالی وی ادامه دارد.

 

 

هشدار ها :

 

* به فرزندانمان بیاموزیم هیچگونه رابطه ای با افراد ناشناس برقرار نکنند و در مواردی شبیه به مورد ذکر شده هم ، غیر از بیان ادرس ( و یا هر مورد معمولی دیگر ) به هیچ وجه با آنها همراه و هم کلام نشوند .

* به فرزندانمان بیاموزیم در صورت احساس خطر ، با توجه به شرایط ، فورا خانواده را در جریان گذاشته و خود را به نزدیک ترین کلانتری ها و یا هر مکان مطمئن دیگر برسانند .

* گاهی اوقات نیز برخی افراد با باز کردن سر کلام و پرسیدن چند سوال معمولی ، به دنبال کسب اطلاعات دقیق و خصوصی  از قبیل آدرس منزل ، ساعات حضور افراد در خانه ، شغل پدر و مادر و غیره و آن هم جهت اهدف شوم خود ( مانند دزدی و ... ) در آینده هستند ؛ به فرزندانمان در این باره نیز آگاهی و اطلاع دهیم تا با دیدی بازتر و با فکر در برخورد با چنین موقعیت هایی رفتار کنند .


 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 90 دی 29  ساعت 5:47 عصر 

توصیه‌های امام صادق(ع) به روزه داران

 

حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: هر گاه روزه هستی باید گوش، چشم ، مو، پوست و جمیع اعضاى بدن از محرمات و حتی مکروهات پرهیز کند. روزه تنها پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست بلکه باید زبان خود را از دروغ نگاه دارید و دیده‏هاى خود را از حرام‏ بپوشانید. 

در ماه مبارک این‌گونه باشیم :

با یکدیگر نزاع نکنید و حسد مبرید و غیبت مکنید و مجادله مکنید و سوگند دروغ مخورید، حتی  سوگند راست نیز مخورید، دشنام مدهید، فحش مگوئید و ستم و بى‏خردى نکنید و دلتنگ مشوید و از یاد خدا و نماز غافل نگردید و از آنچه نباید گفت خاموش باشید و صبر کنید ، راستگو باشید و از اهل شر دورى کنید، از گفتار بد و دروغ و افتراء و خصومت کردن با مردم و گمان بد بردن و غیبت کردن و سخن‏چینى کردن اجتناب کنید و خود را مشرف به آخرت بدانید و منتظر فرج و ظهور قائم آل محمد علیه السلام باشید و آرزومند ثوابهاى آخرت باشید و توشه اعمال صالحه براى سفر آخرت بردارید.

دیگر ویژگی‌های دیگر روزه‌داران 

آرام باشید و مانند بنده ای که از آقای خود می ترسد با خضوع و خشوع و دل‌شکستگی او را بخوانید از عذاب خدا بترسید و به رحمت او امیدوار باشید .

دل خود را از عیبها و باطن خود را از حیله ها و مکرها پاکیزه کن  و بدن خود را از کثافات ظاهری پاک نما.

ولایت خود را خالص کن و از آنچه خدا از آن نهی کرده بپرهیز. دل  و جسم خود را برای محبت و یاد او فارغ گردان.

اگر آنچه را که گفتم رعایت کردی آنچه که شایسته روزه داری است را به جا آورده ای و فرموده خدا را اطاعت نموده ای، ولی اگر از آنها کم بگذاری از فضل و ثواب روزه تو به همان اندازه کم می شود.

س
فارش پیامبر به زنی که ماه روزه دشنام داد

پ
درم فرمود که رسول خدا صلی الله علیه وآله شنیدند، زنی در ماه مبارک رمضان کنیز خود را دشنام داد ،آن حضرت طعامی طلبیدند و به آن زن گفتند که آن طعام را بخور ، آن زن عرض کرد یا رسول الله من روزه ام ، حضرت فرمودند؛ چگونه روزه ای که کنیز خود را دشنام  می گویی ؟روزه گرفتن ،تنها پرهیز  از خوردن و آشامیدن نیست بلکه خداوند روزه را حجابی  از کارهای ناشایست و کردار زشت قرار داده است . چه کم هستند کسانی که روزه دار هستند و چه بسیار هستند کسانی که از روزه گرفتن تنها گرسنگی می کشند.

کلیات مفاتیح الجنان، ص: 175 با اندکی تلخیص و ویرایش/ برگرفته از رجا نیوز



 
نوشته شده توسط: حمزه |  یکشنبه 90 مرداد 9  ساعت 7:14 عصر 

چند توصیه طلائی از امام زمان (عج)

در آستانه خجسته زادروز یگانه منجی عالم بشریت و مصلح موعود ، توصیه هایی راهگشا از ایشان برای آنان که انتظار حضرتش را می کشند به رسم تبرک به حضورتان عرضه می گردد .
باشد که با مطالعه ، تفکر و عمل به این فرامین روح بخش از جمله منتظران حقیقی مهدی موعود (عج) و از یاران بزرگوارش قرار گیریم .     انشا الله

1 - از خداوند ـ جل جلاله ـ بترسید و تقوا پیشه کنید.

2 - به ما در بیرون آوردن شما از فتنه و امتحانی که بر شما روی آورده است کمک کنید.

3 - عهد می‌کنم که هر کدام از شیعیان که راه تقوا را در پیش گیرد و هر آنچه که لازم است (و حق خداست) از مال خود خارج کند، از فتنه‌ی گمراه‌کننده و رنج‌های ظلمانی در امان باشد.

4 - هر کدام از شیعیان، در بخشش اموالی که خداوند به او داده به کسانی که خداوند فرمان داده است بخل ورزد، در دنیا و آخرت زیانکار خواهد بود.

5 - اگر شیعیان ما در وفا نمودن به عهد و پیمانی که از ایشان گرفته شد، همسو و یک‌دل شوند، دیدار ما از ایشان به تأخیر نخواهد افتاد.

6 - ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد.


(توقیع به شیخ مفید)

منبع توصیه‌ها :
علامه محمدباقر مجلسی؛ مهدی موعود ؛ ترجمه حسن بن محمد ولی ارومیه‏ای؛ قم: انتشارات مسجد مقدس جمکران، 1380؛ ج 2



 
نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 90 تیر 25  ساعت 3:21 عصر 


    نمونه ای از ولایت پذیری آیت الله خامنه ای (مدظله)

نویسنده کتاب امیر حماسه‌ها با ذکر خاطره‌ای از نحوه حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌های جنگ تحمیلی نمونه‌ای از ولایت‌پذیری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در زمان زعامت امام خمینی را به شرح زیر نقل کرده است :
... روزهای آخر جنگ طرحی برای عملیات در محور کوشک و طلائیه تهیه شده بود و 300 الی 400 گردان آماده عملیات شدند، میزان موفقیت را بالای 70 درصد، اسرای دشمن را 5 تا 6 هزار نفر و کسب غنائم بسیاری را هم برآورد کرده‌اند.
مقام معظم رهبری با آنکه موافق اجرای عملیات بودند، اما موافقت امام را نیز شرط دانستند، از این رو با حضرت امام تماس تلفنی گرفتند و پس از بررسی موضوع، پاسخ امام (ره) این بود: «من صلاح نمی‌دانم که این عملیات انجام شود» مقام معظم رهبری هم گفتند: چشم، هر چه شما بفرمایید. فرماندهان تلاششان این بود که دوباره صحبتی با امام بشود، اما معظم‌له فرمودند: «ما همه همچون اسلحه‌ای هستیم که گلنگدن آن کشیده شده، فشنگ هم آماده است و ما مثل همان گلوله هستیم که اگر امام انگشتش را تکان دهد و ماشه را بچکاند ما شلیک می‌شویم، اگر نه ما آماده و منتظر آن اشاره انگشت حضرت امام می‌مانیم.
 


 
نوشته شده توسط: حمزه |  جمعه 90 خرداد 13  ساعت 12:3 صبح 


  کاش عباس (ع) بود !

حضرت حیدر (ع) به نام فاطمه (س) حسّاس بود

خلقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود


ای که ره بستی میان کوچه ها بر فاطمه (س)

گردنت را می‌شکست آنجا اگر عباس (ع) بود ...



 
نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 90 اردیبهشت 17  ساعت 10:0 صبح 

   ماجرای دلاکی آیت الله مرعشی نجفی

  حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی پسر ارشد آیت الله العظمی مرعشی نجفی‌(ره) که نزدیک به پنجاه سال از عمر با برکت پدر را درک کرده است، ناگفته‌های زیادی را از زندگی زاهدانه این عالم ربانی تشریح می کنند . با هم بخوانیم :


نیکی به والدین، رمز موفقیت آیت الله مرعشی نجفی

آیت الله مرعشی نجفی، احترام خاصی برای والدین قائل بودند؛ خودشان می‌فرمودند «وقتی مادرم مرا می‌فرستاد تا پدرم را برای خوردن غذا صدا کنم، بعضی وقت‌ها می‌دیدم پدر به خاطر خستگی، در حال مطالعه خوابش برده است. دلم نمی‌آمد ایشان را بیدار کنم، همان‌طور که پایش دراز بود، صورت خودم را به کف پای پدرم می‌مالیدم تا ایشان بیدار می‌شد.
در این حال که بیدار می‌شد، برایم دعا می‌کرد و عاقبت‌بخیری می‌خواست، من خیلی از توفیقاتم را از دعای پدر و مادر دارم.

میهمان را روی صندلی ‌نشاند و خود روی زمین ‌نشست

با میهمان خیلی با ملاطفت و احترام برخورد می‌کردند، یک بار قرار بود، «هانری‌کربن فیلسوف فرانسوی» خدمتشان برسد، آقا قبلا در اتاق برای او صندلی آماده کرده‌ بودند، ولی خودشان روی زمین ‌نشستند؛ هانری کربن به خاطر احترام به استاد از نشستن روی صندلی خودداری ‌کرد، ولی استاد فرمودند« شما چون به صندلی عادت کرده‌اید و نشستن روی زمین برایتان مشکل است، دوست دارم پیش من راحت باشید. حتی با این که ماه رمضان بود، خواست برایش چایی بیاورید، امّا هانری کربن گفت که ماه رمضان است و لازم نیست چایی بیاورید.
مرحوم پدرم جواب دادند: پذیرایی از مهمان برای ما لازم است، چون شما مسافر هستید، اشکالی ندارد و به مسیحی بودن او اشاره نکردند.

میهمانی برای نابینایان مستمند

ادامه مطلب...

 

نوشته شده توسط: حمزه |  یکشنبه 90 فروردین 21  ساعت 4:56 عصر 


  چهار ذکر الهی در چهار حالت بحرانی

4 ذکر الهی

حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام ) فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد! 

1- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (آل عمران ایه 171) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جستند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید. 
2- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» (سوره انبیاء آیه 87) پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء آیه 88)
3- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (سوره غافر آیه 44) ... پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه 45) 
4- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لا قوه الا بالله» پناه نمی برد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»



 
نوشته شده توسط: حمزه |  جمعه 89 اسفند 20  ساعت 9:4 عصر 
<      1   2   3   4   5   >>   >

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]