سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ چون خبر غارت بردن یاران معاویه را بر أنبار شنید خود پیاده به راه افتاد تا به نخیله رسید . مردم در نخیله بدو پیوستند و گفتند اى امیر مؤمنان ما کار آنان را کفایت مى‏کنیم . امام فرمود : ] شما از عهده کار خود بر نمى‏آیید چگونه کار دیگرى را برایم کفایت مى‏نمایید ؟ اگر پیش از من رعیت از ستم فرمانروایان مى‏نالید ، امروز من از ستم رعیت خود مى‏نالم . گویى من پیروم و آنان پیشوا ، من محکومم و آنها فرمانروا . [ چون امام این سخن را ضمن گفتارى درازى فرمود که گزیده آن را در خطبه‏ها آوردم ، دو مرد از یاران وى نزد او آمدند ، یکى از آن دو گفت : من جز خودم و برادرم را در اختیار ندارم ، اى امیر مؤمنان فرمان ده تا انجام دهم امام فرمود : ] شما کجا و آنچه من مى‏خواهم کجا ؟ [نهج البلاغه]

   برخورد مقتدرانه ناوگروه اعزامی ارتش با رژیم صهیونیستی
 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این ماموریت بنا بر برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفت، تاکید کرد: «این کار تاثیر بسیار بزرگی بر منطقه داشت که نشان دهنده پیشرفت جمهوری اسلامی است و هر چند دشمنان ما از این موضوع ناراحتند اما ما از ناراحتی آنها خوشحال می‌شویم.»
سیاری در ادامه به برخی کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از انجام این ماموریت اشاره کرد و گفت: «آنها به مصر و حتی سوریه فشار آوردند تا هماهنگی‌های لازم با ما صورت نگیرد و حتی در مسیر تهدید کردند و قصد داشتند منطقه را خطرناک نشان دهند که ما به آن توجه نکردیم.»
وی گفت: «حتی در دریا نیروهای رژیم صهیونیستی از ناوگروه ما خواستند تا خودشان را معرفی کنند که ناوگروه ما به آنها اعلام کرد "به شما ربطی ندارد و خفه شوید" و پس از این بدون اعتنا به درخواست رژیم صهیونیستی به مسیر خود ادامه داد.»
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: «آنها خیلی تلاش کردند برای ما ایجاد مشکل کنند اما قرار نبود ما از این مسائل بترسیم و این اقدام ما موجب ناراحتی و ترس رژیم صهیونیستی شد که حتی وزیر جنگ آنها نیز به این امر اذعان کرد و ما معتقدیم این موضوع به برکت همان رمز پیامبر اعظم(ص) بود.»



 
نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 89 اسفند 14  ساعت 5:15 عصر 


  امام حسین (ع) در کلام ولی عصر (عج)

برای شناخت ماهیت وجودی هر شخصی، باید به نزدیک‌ترین کسان او رجوع کرد و با شنیدن گفته‌هایی که در آن تنها صدق گفتار مشاهده می‌شود، می‌توان افراد شناخت. بر همین اساس است که پناه بردن به کلام معصومین (ع) بهترین مرجع و منبع برای شناخت امامان معصومین (ع) به شمار می‌رود.
از بهترین توصیفاتی که راجع به حضرت امام حسین (ع) شده، توصیفی است که ولی عصر (عج) راجع به آن حضرت کرده است؛ آنجا که در خطاب خود به جد بزرگوارش امام حسین (ع) می‌گوید:

(تو ای حسین! برای رسول خدا فرزند و برای قرآن سند و برای امت بازویی بودی، در طاعت خدا تلاش‌گر و نسبت به عهد و پیمان حافظ و مراقب بودی، از راه فاسقان سر بر می‌تافتی، آه می‌کشیدی، آه آدمی که به رنج و زحمت افتاده، رکوع و سجود تو طولانی بود، زاهد و پارسای در دنیا بودی، زهد و اعراض کسی که از دنیا رخت برکنده است، با دیده وحشت‌زدگان بدان نگاه می‌کردی.)

امام مهدی (عج) در این عبارات، جد بزرگ‌وار و شهید خود را با 10عنوان ذکرکرده است :

ادامه مطلب...

 

نوشته شده توسط: حمزه |  سه شنبه 89 بهمن 5  ساعت 11:30 صبح 


پهلوانی که سر خم نکرد !

 پهلوان تختی

جهان پهلوان تختی در زمانه ای که خیلی ها برای چاپلوسی و دست بوسی شاه، سر از پا نمی شناختند ، پس از کسب افتخارات ورزشی ملی و جهانی هنگامی که محمد رضا پهلوی (شاه مخلوع ) به قصد کسب محبوبیت بین مردم قصد داشت بر سینه او مدال افتخاری بیاویزد ، مقابل محمدرضا شاه سر خم نکرد و اعلیحضرت ناگزیر شد دستانش را بالا بگیرد و مدال بر گردن پهلوان ایران بیندازد. چهره تختی در این عکس دیدنی است. 
روحش شاد و راهش پر رهرو باد



 
نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 89 بهمن 2  ساعت 4:23 عصر 

 توصیه‌هایی برای مشکلات جنسی جوانان

                     
 سؤال:
در حال حاضر مشکل بسیاری از جوانان، مشکلات جنسی است مخصوصا در جوانان 18 سال به بالا وبعضا متاسفانه امکان ازدواج برای آنان فراهم نیست، راه حل آن چیست؟

جواب:
برای کسی که به بلوغ جنسی رسیده و امکان ازدواج نداشته باشد چند راه کار وجود داردکه خودرا در فضای گناه قرار ندهد.

1. حتی المقدور با توجه به وضعیت جسمانی خود، هفته ای دو روز (دوشنبه و پنج شنبه) روزه بگیرد، اگر برای او سخت است ماهی سه روز(پنج شنبه اول،آخرماه و چهارشنبه وسط ماه) را روزه بگیردکه فقهاء بزرگوار  در رساله های عملیه خود به ان توصیه فرموده اند. در هر حال پرخوری نکند،قبل از سیرشدن از طعام دست بکشد وتا گرسنه نشود غذا تناول نکند.

2. از خوردن غذای معطر، متنوع، آجیل خوری و... پرهیز کند.

3. لباس چسبان نپوشد و هرگز لخت وعریان نشود، حتی در حمام که کراهت دارد.(یعنی عورت در حمام پوشیده باشدبهتر است).

4. از دیدن عکس های مبتذل و غیر محارم و به ویژه جنس مخالف پرهیز کند.

5. از گفتن و یا شنیدن جک وفکاهی های جنسی حذر کند.

6. با افراد غیر مجرد ویا مجردی که در این زمینه صحبت می کند نشست وبرخاست نکند.

7. از اختلاط با زنان و یا مجالسی که مردو زن بی موالات هستند اجتناب کند.

8. هرگز بی کار نباشد وبه اشتغال بپردازد.« إِنَّ اللهَ یُبغِضُ الشّابّ ُ الفارِق» خداوند ازجوان بی کار به غضب می آید.

9. به ورزش هایی که موجب عرق ریزی می شود بپردازد، مانند: کوه نوردی، دوو میدانی، بسکتبال و... .

10. در مجالس توسل و توجه به اهل بیت علیهم السلام شرکت کرده وبه زیارت حرم های شریف ایشان برود.

11. با توجه بیشتر و مراقبه، نماز اول وقت اقامه کند.

برگرفته از وبلاگ حجت الاسلام آقا تهرانی



 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 دی 30  ساعت 5:24 عصر 

حماسه 9 دی و پایان یک توهم چند ماهه

 

حماسه‌ای که مردم ایران با حضور میلیونی خود در 9 دی آفریدند، سه تاثیر متفاوت بر سه گروه مختلف داشت. اول باعث دلگرمی و احساس غرور و قدرت خود مردم ایران و دوستان انقلاب در داخل و سراسر دنیا شد. دوم خشم و عصبانیت دشمنان و منافقان و البته واکنش همراه با انفعال و عقب‌نشینی آنها را به همراه داشت و سوم باعث بیداری عده‌ای شد که در چند ماه گذشته در تحلیل و بررسی اوضاع ایران تا حدودی دچار شک و تردید شده‌ بودند.

این حماسه بزرگ، بدون شک باشکوه‌ترین و بزرگترین اجتماع و راهپیمایی سراسری مردم ایران در 30 سال گذشته بود. در این مساله هیچ شک و تردیدی وجود ندارد. گواه این ادعا خود مردم ایران هستند که این حماسه بزرگ را خلق کردند. در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ به ویژه تهران و قم، خود مردم شاهد هستند و تایید می‌کنند که تاکنون چنین اجتماع بزرگی را ندیده‌ بودند.

این حماسه مردمی، البته با واکنش‌های جالب و مضحکی از سوی مخالفان داخلی و خارجی ما روبرو شد. آنها ابتدا سعی کردند جمعیت میلیونی مردم را زیر سوال ببرند و آنرا چیزی در حد راهپیمایی‌های معمولی و سنتی و یا حتی کمتر از آن قلمداد کنند، اما خودشان می‌دانستند که اشتباه می‌کنند. بنابراین برای توجیه این جمعیت عظیم، به توهین و تمسخر مردم ایران متوسل شدند و کارشان به جایی رسید که ملت ایران را ملتی گرسنه معرفی کردند که به خاطر یک ساندیس 100 تومانی به خیابان آمده است!

  ادامه مطلب...

 

نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 دی 9  ساعت 3:6 عصر 

 9دی در قالب یک عکس بدون شرح !



 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 دی 9  ساعت 2:41 عصر 


 انواع دشمنان امام حسین (ع)

دشمنان امام حسین (ع)

گفتاری ازآیت ‌الله مجتبی تهرانی درخصوص دشمنان اباعبدالله (ع)

1- سران و حاکمان
اما مطلبی که می‏خواستم در این جلسه عرض کنم، راجع به سرنوشت مقابلینِ حضرت است. حضرت درباره کسانی که در مقابلش بودند، گفت همه‌تان به ذلّت و مرگ دچار خواهید شد. تعبیرهای حضرت همگانی است. یعنی خدا با همه شما این معامله را می‏کند. حالا می‏خواهم یک اشکال طلبگی کنم؛ چرا همه‏شان؟! حال این‌که مردم سه دسته بودند؛ یک دسته سران و بزرگانی بودند که امام حسین را خوب می‏شناختند و می‏دانستند که حق هم با او است. عاقبت اینها در دنیا و آخرت پستی و ذلّت است و در این هم هیچ تأمل و اشکالی نداریم.
2- تهدیدی‌ها و تطمیعی‌ها
دسته دوم گروهی بودند که مغرور به دنیا بودند و به اینها وعده ریاست یا پول داده شده بود؛ که این گروه با پول و ریاست یا تهدید به مرگ و این چیزها فریب خورده بودند. مثل گروهی از سران قبائل و عشایر، که عبیدالله اینها را خواست و تطمیع و تهدیدشان کرد که اگر با حسین (ع) همراهی کنید، چنین و چنان می‏کنم. اینها هم مستحق هستند که عذاب دنیا و آخرت را بچشند. ما شبهه‏ای در این قِسم هم نداریم. اینها هم حقّشان است؛ چون در مقابل وعده دنیا یا برای ترس از تهدیدها، در برابر حکم خدا ایستاده‌اند. لذا همان‌طور که امام حسین هم می‌فرماید، سرنوشت اینها چنین و چنان می‏شود و سرانجام، خداوند اینها را به خواری می‌کشاند و همه‌شان را از بین می‌برد.
3- تحمیقی‌ها
اما دسته سوم می‏ماند که دسته تحمیقی‏ها است. این دسته کسانی هستند که سران حکومت شیطانی، از باورهای دینی‌شان سوءاستفاده کردند و این شعارها را مطرح کردند که حسین (ع) علیه امیرالمؤمنین‌ خروج کرده و او یک طاغی و یاغی است و به این شکل اینها را فریب دادند. فریب اینها نه به خاطر تطمیع به پول و مقام بود و نه تهدید جان و آسایش بود. هیچ کدام نبود.

  برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

 

نوشته شده توسط: حمزه |  چهارشنبه 89 آذر 24  ساعت 10:50 صبح 
<      1   2   3   4   5   >>   >

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]