سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فضیلتها چهارگونه اند : یکی از آنها حکمت است که قوامش اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
رئیس سازمان بسیج اساتید در گفت‌وگو با فارس:
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر/فتنه 88 خروجی اقدامات این سه ضلع

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه فتنه 18 تیر 78 محصول همکاری یک مثلث 3 ضلعی بود، گفت: فتنه 88 نیز خروجی اقدامات این سه ضلع بود.

سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه فتنه 18 تیر 78 محصول همکاری یک مثلث 3 ضلعی بود، اظهار داشت: فتنه 88 نیز خروجی اقدامات این سه ضلع بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید در تشریح ضلع اول بازیگردانان فتنه 18 تیر 78 تصریح کرد: ضلع اول را نیروهای ضد انقلاب سلطنت‌طلب، جبهه ملی و کسانی که از اول نیز با انقلاب اسلامی همخوانی و همدلی نداشتند، تشکیل ‌می‌دادند. این گروه همیشه برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی مانع‌تراشی می‌کرد. 

وی در مورد ضلع دوم بازیگران فتنه 78، اظهار داشت: ضلع دوم مربوط به کسانی بود که روزی در مسیر انقلاب اسلامی بودند، و از نیروهای انقلاب به شمار می‌آمدند، اما به دلایلی از قطار انقلاب اسلامی پیاده شدند.

رئیس سازمان بسیج اساتید در تشریح دلیل خروج برخی از نیروهای انقلاب از گفتمان انقلاب اسلامی، گفت: این گروه معتقد بودند پس از فروپاشی شوروی و ظهور تمدن غرب و مدرنیسم، نمی‌توان در مقابل مدرنیسم و غرب‌گرایی مقاومت کرد؛ و مقاومت در برابر غرب نفعی نخواهد داشت، بلکه باعث خواهد شد که کشور ما به واسطه قدرت‌های غربی مورد هجوم و اشغال قرار گیرد.

وی افزود: از این جهت بسیاری از کسانی که در ضلع دوم مثلث فتنه 78 بازیگردانی می‌کردند، به تعبیری مغلوب اندیشه‌های غرب شده بودند.

صلاحی با بیان اینکه گروهی که در ضلع دوم قرار دارند، پس از فروپاشی امپراطوری شوروی مغلوب غرب شده بودند، تصریح کرد: برداشت این گروه این بود که دلیل عمده فروپاشی شوروی توانمندی و سیطره نظام سرمایه‌داری است، ولی آنها از این نکته غافل بودند که نظام شوروی یک بال از دو بال تمدن غرب به شمار می‌آید.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه تفکر کمونیست شوری در تفکر مادی ریشه دارد، اظهار داشت: سرمایه‌داری غرب نیز در تفکر مادی ریشه دارد و این نشان می‌دهد تفکر شوروی و غرب از یکدیگر جدا نیست.

وی افزود: افرادی که در ضلع دوم فتنه 78 بودند، به این نتیجه رسیدند که مقاومت در زیر پرچم انقلاب اسلامی و در برابر غرب پایان خوشی نخواهد داشت؛ از این رو میدان‌دار اصلی فتنه 78 شدند.

صلاحی با بیان اینکه بازیگردان‌هایی که در فتنه 78 نقش‌آفرینی کردند، در دهه 70 در بسیاری از مراکز حکومتی و تصمیم‌ساز نفوذ کرده بودند، ‌تصریح کرد: آنها کارگروه‌های بزرگی را تشکیل دادند تا در یک جراحی نظام اسلامی را به سمت غرب‌گرایی پیش ببرند و به دنبال آن بودند که این جراحی نیز درد کمی داشته باشد.

وی افزود: حرف اول آنها این بود که باید چه کاری انجام دهیم تا این نظام اسلامی به مدرنیسم وارد شود و آسیب‌ها و دردهای آن نیز کم باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی در فتنه 78 از روی بی‌بصیرتی وارد جریان فتنه شده بودند،اضافه کرد: اشخاص دیگری که در فتنه 78 حضور داشتند، معمولا روشنفکرانی بودند که در حلقه کیان و نهادهای استراتژیکی نظام نفوذ کرده بودند و فکر می‌کردند که با این اقداماتی که در 18 تیر انجام می‌دهند، می‌توانند براندازی را رقم بزنند.

صلاحی در تشریح ضلع سوم بازیگردان‌های فتنه 78 نیز گفت: ضلع سوم عبارت بود از دشمنان جمهوری اسلامی که در خارج از کشور و در زیر سلطه غرب بودند و دو هدف بزرگ را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس سازمان بسیج اساتید در مورد هدف گروه ضلع سوم فتنه 78 اظهار داشت: آنها ایمان مذهبی مردم را نشانه‌گیری کرده بودند.از این رو تلاش می‌کردند که به صورت گسترده مردم را قانع کنند که اندیشه دینی و اسلام نباید در نهاد‌های اجتماعی و سیاسی حضور داشته باشد؛ و به تعبیری اسلام باید در زندگی شخصی ورود کند.

صلاحی در مورد هدف دوم مزدوران کشورهای غربی نیز گفت: هدف دوم آنها ضربه زدن به نقش‌آفرینی رهبر دینی در جمهوری اسلامی بود زیرا مردم ایران حتی قبل از انقلاب اسلامی پشت سر رهبری دینی مشکلات خود را پشت سر می‌گذاشتند، از این رو رهبری دینی در ایران اسلامی را مورد هدف هجمه‌های خود قرار دادند.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه بازیگران فتنه 78 نیز این دو هدف را نشانه‌گیری کرده بودند، تصریح کرد: اینها با این دو هدف در مجلس نفوذ کرده بودند و در تریبون‌های مجلس نظام را تهدید می‌کردند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: این گروه در تریبون‌های مجلس می‌گفتند، اگر اجازه ندهید ما مشکلاتمان را با آمریکا حل کنیم، آمریکایی‌ها به ایران حمله خواهند کرد و ایران را مثل عراق می‌گیرند؛ در این صورت شما را محاکمه خواهیم کرد.

صلاحی در مورد کسانی که پشت تریبون مجلس نظام را تهدید می‌کرند، گفت: بعضی از آنها از روی بی‌بصیرتی و بعضی هم به دلیل ارتباط با بیگانگان این نوع مواضع را اعلام می‌کردند.

این استاد دانشگاه در مورد دلایل ناکامی دشمن در فتنه‌های گذشته، اظهار داشت: آنچه که باعث شد تیر دشمن به سنگ بخورد، همان حضور آگاهانه و هشیار مردم در فتنه 78 بود و همین حضور و نقش‌آفرینی و اقتدار رهبری کودتای 88 را نیز ناکام گذاشت.

 



 
نوشته شده توسط: حمزه |  یکشنبه 91 تیر 18  ساعت 2:0 عصر 

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]