سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بیندیشد به بینش می رسد . [امام علی علیه السلام]

احمدی نژاد در اجتماع پرشور مردم لبنان در ضاحیه

دیپلمات‌های ایرانی زنده و در زندان‌های رژیم صهونیستی

محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور کشورمان در ادامه سخنرانی خود در اجتماع عظیم مردم لبنان در ضاحیه به ایجاد فتنه اختلاف و درگیری، توسط استعمارگران در منطقه اشاره کرد و گفت: آنها در لبنان یک دوست و یک شخصیت وطن‌دوست را ناجوانمرانه ترور می‌کنند و با جعل خبر و با سوء استفاده از نظام سلطه و با فتنه‌گری و اختلاف‌افکنی، دوستان دیگران را متهم می‌کنند.
احمدی نژاد افزود: آنها می‌خواهند در بین ملت‌هایی که در آن‌ها مذاهب و اقوام گوناگون صدها سال در صلح و دوستی با هم زندگی کرده‌اند، اختلاف و درگیری ایجاد کرده و تلاش دارند تا روابط دو کشور سوریه و لبنان را مخدوش کنند.
وی ادامه داد:
دشمنان هر کشوری را اشغال کردند و یا هدف قرار دادند، سعی کردند تا بین مردم آن به بهانه مذهب، نژاد و زبان ایجاد اختلاف کنند. در عراق شیعه و سنی، کرد و ترکمن و مسیحی یگانه پرست هستند و تا قبل از اشغال، همیشه با برادری زندگی و حتی با هم ازدواج می‌کردند ولی اشغالگران، سرمایه‌گذاری سنگینی برای ایجاد اختلاف و درگیری در آن انجام داده و می‌دهند.
رییس جمهور با بیان اینکه اختلاف‌افکنی یک روش شناخته شده است که به طرق گوناگون توسط نظام سلطه مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: دشمان هرگز نمی‌خواهند هیچ یک از دولت‌های منطقه قدرتمند، متحد، مستقل و پیشرفته باشند اما به لطف هوشمندی ملت‌ها، امروز فتنه‌گری دشمنان برملا شده است.
احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: ملت‌های منطقه رمز عزت را که وحدت است و نیز ماهیت تفرقه‌افکن آنها را به خوبی شناخته‌اند و آرزوی بهره‌برداری از اختلاف ساختگی را بر دل دشمنان خواهند گذاشت.
وی همچنین به حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: آنها به بهانه این حادثه در نیویورک به افغانستان و سپس به بهانه دیگری به عراق حمله کردند و صدها هزار نفر را کشته و آواره و همه زیر ساخت‌ها را ویران کردند.
رییس جمهور با بیان اینکه از ابعاد اقدامات اشغاگران در افغانستان و عراق و اخیرا در پاکستان به خوبی معلوم است که هدف آنان شناسایی عوامل احتمالی حادثه 11 سپتامبر نبوده است، گفت: این حادثه صرفا بهانه‌ای برای حضور در منطقه و پیگیری اهداف استعماری آنها بوده است.
احمدی نژاد با بیان اینکه شناسایی حقیقت 11 سپتامبر و بازگشایی جعبه سیاه آن می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، خاطر نشان کرد: تشکیل گروه حقیقت‌یاب مستقل و بی‌طرف برای ریشه‌یابی ماهیت و عوامل حادثه تاسف‌بار 11 سپتامبر خواست همه ملت‌های منطقه و جهان است و دولتمردان آمریکایی و متحدان آنان توجه کنند که تن دادن به این کار یک فرصت برون رفت آبرومندانه برای آنان نیز خواهد بود.
وی ادامه داد: هر نوع مقاومت در برابر این خواست قانونی و انسانی به منزله آن است که حادثه 11 سپتامبر با برنامه‌ریزی قبلی و برای اهداف اشغالگری و مقابله با ملت‌ها بوده است و نصیحت می‌کنم که بهترین حالت برای اشغالگران افغانستان و عراق، ترک منطقه، عذرخواهی از مردم و جبران خسارت است.
رییس جمهور ادامه داد: اگر به این نصحیت مشفقانه توجه نکنند، دست قدرتهای منطقه که تجلی قدرت خدا است، آنها را با ذلت از منطقه بیرون خواهد کرد و جنایتکاران را به دادگاه عدالت خواهد سپرد.
احمدی نژاد تصریح کرد: اشغالگران هزاران انسان آزاد را از فلسطین و دیگر جاها ربودند و در سیاه چال‌های زندانی کردند اما از هیچ کدام از مدعیان حقوق بشر صدایی شنیده نشد.
وی در ادامه سخنان خود گفت: در هیئت ایرانی یک بانوی مومن و یک جوان شجاع حضور دارند که عوامل صهیونیست‌ها در دوران اشغال لبنان در 28 سال قبل، همسر این بانو و پدر این جوان یعنی آقای سید محسن موسوی، کاردار جمهوری اسلامی ایران را ربودند.
رییس جمهور ادامه داد: 4 دیپلمات ایرانی، سید محسن موسوی، احمدمتوسلیان، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان، افرادی دانشمند و عاشق انسان‌ها و طرفدار واقعی صلح و برادری‌اند و با روادید قانونی در لبنان بودند، که ربوده شدند.
احمدی‌نژاد گفت: بنا بر اسناد و اطلاعات موثق، این 4 نفر زنده‌اند و هم‌اکنون به طور غیرقانونی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.
وی افزود: مسئول سلامت و جان آنان، رژیم صهیونیستی است و باید هرچه زودتر اجازه دهد که نمایندگان صلیب سرخ با آنان ملاقات و ترتیبات آزادی آنان و همه زندانیان دربند را فراهم آورد.


 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 مهر 29  ساعت 6:12 عصر 

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]