هر که به حکمت شناخته شود، چشمها او رابه دیده وقار و شکوه بنگرند . [امام علی علیه السلام]

 فناوری هسته ای

وقتی خبر جشن هسته ای را شنیدم شدیداً متاسف شدم !
همه حاضرین در جمع مات و مبهوت به گوینده نگاه کردند و آخر کسی گفت : چرا ؟
استدلال دوستمان این بود که با عرض اندام ما در عرصه های هسته ای و تمکین نکردن از آمریکا و غرب ، فرصت تهاجم به خودمان و حمله به ایران از طرف اسرائیل را ایجاد می کنیم .
این حرفهای آقای ... صحبتهای بهزاد نبوی را به یادم آورد که می گفت : وقتی به یاد آمریکا و قدرتش می افتم از ترس به خودم می لرزم و این ترس اوج عقلانیت است .
یاد شیربچه های بسیجی افتادم که با یکدست لباس خاکی و کفش های کتانی (البته نه از جنس دختری با کفش های کتانی !) رستم وار با کماندوهای عراقی تا دندان مسلح و تیربارهای سنگین که هر تیرشان برای محو اثرشان از زمین کافی بود رویارو می شدند . یاد میدانهای مین افتادم که همت همین نوجوانهای جان برکف خواب راحت ایجاد کنندگانشان را بر می آشفت و معبرهایی که با گوشت و استخوان اونها در چند لحظه باز می شد ، برابر با کار یک گردان تخریب آموزش دیده ارتش های حرفه ای دنیا در چند روز بود .
اینها که به یادم افتاد ، یادم آمد که چرا بعد از عراق و افغانستان نوبت ایران نشد . نوبت ایران بود ولی جراتش نبود . همان همت ها و مردانگی های پای میدان مین بود که وقتی رنگ علم و صنعت گرفت معبری در میدان مین کاری شده علم انحصاری و فناوری های حصارکشی شده زورگویان عالم باز کرد تا با عبور گردانهای پیشرو ، خاکریزهای زورگویی هاشون یکی یکی فتج بشه .
وقتی در عرصه جنگ نظامی فناوری های روز رو از ما دریغ می کردند و به دشمنمون دست و دل بازانه تقدیم می کردند همین همت ها بود که نیازهای ما رو برطرف می کرد و کفه ترازو رو به سمت ما برگردوند .
هر ملتی در هر زمانی به پیشرفتهای خودش از هر نظر مباهات می کنه و برای حفظشون از خونش هم مایه می گذاره اما اندک افرادی هم در میان ما هستند که با زبونی که در وجودشون دارند و تلقین های رسانه های بیگانه مرعوب می شن و همه چیز رو فدای آسایش خودشون می خوان . البته تجربه همه طول تاریخ نشون داده هرچه در مقابل زورگو کوتاه بیای بیشتر تحریک می شه و بیشتر به داشته های تو طمع می کنه .

یکی از ناب ترین تعالیم مکتب شیعه و مریدان واقعی مولا علی (ع) استقامت مقابل زورگویی ها و دفاع از حق هست . علی الخصوص وقتی حقی متعلق به ملتی بزرگ باشه .
خاطره وادادگی و زبونی دولت اصلاحات در پلمپ تاسیسات هسته ای هنوز یادمون هست که برای خوش خدمتی به آمریکا و غرب این ظلم بزرگ رو به مردم ایران کرد . اما به فاصله چند روز رئیس جمهور آمریکا ایران رو محور شرارت خوند !
فریاد امام حسین (ع) هنوز در گوش جوانمردان عالم طنین اندازه که : " هیهات من الذله"  



 
نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 89 فروردین 21  ساعت 7:23 عصر 

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]