سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا خانه‏اى است که از آن بگذرند ، نه جایى که در آن به سر برند ، و مردم در آن دو گونه‏اند : یکى آن که خود را فروخت و خویش را به تباهى انداخت ، و دیگرى که خود را خرید و آزاد ساخت . [نهج البلاغه]

  
 
   ساده لوحانی که مردمشان را ساده لوح می انگارند

اخیراً طرحی از سوی هواداران خاتمی و میر حسین موسوی با نام ( تاکسی تا تاکسی ) و ظاهراً به منظور حمایت از ایشان طراحی شده است .

در نگاه اول این طرح حرکتی نوین در جهت حمایت از یک کاندیدا به چشم می آید . ولی با دقت در اهداف و برنامه ریزی خاصی که از سوی مبتکران آن صورت گرفته مشخص می گردد که نیت اصلی از این طرح تخریب رقیب و نیرنگی جهت انحراف مسیر سالم تبلیغات انتخاباتی است .

لذا پرداختن به این نکات را لازم دیدم :

1 – طراحان تاکسی تا تاکسی ، رسماً بلوغ سیاسی مردم ایران را نادیده گرفته اند و به گفته صریح خودشان قصد اثرگذاری بر رای مخاطبان خود را دارند .

عین عبارت به کار رفته جهت معرفی طرح :

(( در طرح «تاکسی تا تاکسی» از پویشگران و حامیان موسوی درخواست می‌شود از زمان اعلام طرح تا زمان برگزاری انتخابات در صورت امکان در هر تاکسی که می‌نشینند بحث انتخابات را باز کنند و بکوشند با درانداختن بحث و گفتگویی «متین»، «گرم»، «موثر» و «اخلاقی» بر نظر مسافران و به خصوص راننده آن تاکسی اثر بگذارند. ))

انتخاب واژه ( اثر گذاشتن ) مسلماً از چارچوب روشن گری و ارائه اطلاعات فراتر رفته و تداعی کننده تحمیل نگرش حضرات بر مردم است .

2 – تاکید بر القاء موارد غیر واقعی به عنوان نقاط قوت آفای میر حسین موسوی به مخاطبان که برخی از آنها از جمله حمایت قاطع امام خمینی (ره) ، حمایت مراجع تقلید ( جمع بستن در این مورد به شنونده القا می کند که تمامی مراجع حامی ایشان هستند ) و...  جای تامل بسیار دارد .

3 – طراحان این طرح به صراحت مخاطبان خود را به نقد دولت احمدی نژاد فرا می خوانند و با به کارگیری جمله (تنها کسی که شانس پیروزی در برابر احمدی‌نژاد را دارد موسوی است و برای توقف مدیریت فعلی کشور یگانه راه ممکن انتخاب میرحسین موسوی است ) سعی در نشان دادن احمدی نزاد به عنوان یک تهدید و خطر برای کشور دارند . گوئی عملکرد دولت نهم فاجعه ای ملی است که باید از استمرار آن جلوگیری کرد . این طراحان عزیز ظاهراً خدمات قابل لمس دولت دکتر احمدی نژاد را فراموش کرده اند و از یاد برده اند در این چهار سال چگونه عزت ایرانی در جهان احیا شده و توفیقات بی نظیر هسته ای ، فضایی ، علمی و فناوری ، محرومیت زدایی ، ارتباط مستقیم مسئولین با مردم و ... را نیز انکار می کنند .

ارائه کنندگان این طرح با سیاه نمایی دولت نهم و شخص آقای احمدی نژاد تلاش دارند توجه مخاطب را از ارزیابی توان و عملکرد خود منحرف کرده و با وارونه جلوه دادن حقایق شنوندگان را از بررسی مواضع و برنامه های خود منحرف نمایند .

ماهیت طرح تاکسی تا تاکسی ، نه تنها برای آگاهان سیاسی بلکه برای عموم مردم نیز به عنوان حرکتی تخریبی و موذیانه روشن است .

برنامه اخیر جبهه اصلاحات در ادامه تلاش های غیر کارشناسی و غیر اصولی آنان برای عبور از موانع بزرگی است که طی سالیان دراز بر سر راه خود ایجاد نموده اند .

مردم ایران اسلامی در گذر سالیان دراز به آن سطح از درک و بلوغ سیاسی رسیده اند که از روش مقایسه استفاده کنند و تفاوت شعار و عمل را به خوبی درک نموده اند .

آنان که برای شعور سیاسی مردم کشورشان ارزشی قائل نیستند ، چگونه انتظار حمایت و پشتیبانی مردمی را دارند ؟  

آیا تخریب و اغفال و اثر گذاری (!) بر آرای مردم برای اصلاح طلبان سودی خواهد داشت ؟

تجربه این سالیان نشان داده که چنین نخواهد نیست .

در پایان توجه همگان را به فرمایشان امام خمینی (ره) در خصوص احترام به نظرات و شعور سیاسی مردم جلب می نمایم :

(( همان طور که بارها گفته ام ، مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند، و هیچ فرد و یا گروه و دسته ای حق تحمیل فرد و یا افرادی را به مردم ندارند. جامعه اسلامی ایران ، که با درایت و رشد سیاسی خود جمهوری اسلامی و ارزشهای والای آن وحاکمیت قوانین خدا را پذیرفته اند و به این بیعت و پیمان بزرگ وفادار مانده اند، مسلم قدرت تشخیص و انتخاب کاندیدای اصلح را دارند .
باید به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان می‌رود رای ندهند.چه احتمال انحراف عقیدتی،اعمالی و یا اخلاقی باعث می‌شود که به چنین اشخاص اعتماد نمی‌شود کرد و رای به آنان موجب مسوولیت خواهد بود ))



 
نوشته شده توسط: حمزه |  جمعه 88 فروردین 28  ساعت 6:18 صبح 

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]